מאמר: הרשתות החברתיות והמגייס- שונאים ספור אהבה

מאת גילה גדעון - 08/03/2010

פריחת הרשתות החברתיות בעידן האינטרנט הניבה גלי פעילות בבלוגים השונים, בקבוצות הדיון ובאתרים כמו ה"לינקדאין". מגייסים בחברות שונות עשו החלטה לבצע חיפוש אקטיבי של מועמדים והם מפרסמים משרות ברשתות השונות מתוך תקווה לייצר מגנט למועמדים ה"מבריקים " באשר הם. המגמה הפכה כה חזקה, עד שהועלתה השאלה הנוקבת האם זה סופן של חברות השמה? האם יתכן שלא יהיה עוד דורש לשירותים שלהם?

נעצור לרגע ונשאל, האם כל הפעולות הננקטות אכן מוכיחות את עצמן או שאנו חוששים למעשה להודות שאין היא מפיקה את התוצאות להן קיווינו. האם הזמן אותו המגייס בחברה מוציא על פעולות אלו מצדיק את התוצאה בסופו של יום? האם באמת כלים אלו עוזרים לנו בביצוע עבודת הגיוס או מסיחים את דעתנו מהעיקר?

מגייסים מוצאים עצמם מפיצים מודעות בכל אתר נישה , סורקים את גוגל, לינקדאין, פייסבוק , קבוצות דיון ובלוגים מתוך אמונה כנה שאם רק יחפשו טוב יותר או יפגינו נוכחות ביותר מקומות ימצאו את מבוקשם. אל תבינו לא נכון, כל הפעולות הללו שכשלעצמן הינן נכונות אך הם מובילות לאמונה החזקה מכל שאם רק תחפשו מספיק טוב תמצאו את המועמד הנכון במחיר הכי נכון, עם שילוב התכונות הנכון, בזמן המתאים ללא צורך בהתפשרות.

עולם הגיוס למעשה לא השתנה רק בגלל שכעת יש, לכאורה, יותר גישה למידע ברשת. הטכנולוגיה וכלי החיפוש השונים חשובים ביותר לכן נולדה התחושה שכל אחד יכול לחפש ולגייס עובדים.

מה בעצם תפקידו של מגייס מקצועי:

* ביצוע מחקר על היעד לגיוס
* איתור חברות אשר מתוכן יכול היה לצמוח מועמד רלוונטי
* ניהול שיחות טלפון מקצועיות עם מועמדים אשר מטרתן מיפוי השוק ואיתור מועמדים נוספים
* שיחות עם מועמדים הדורשות הפגנת יכולת מכירה (מכירת הפוטנציאל בתפקיד/ החברה המגייסת)
* הערכת התאמת המועמד וניהול מו"מ עדין להגשת מועמדותו לתפקיד
* ניצול מקסימום האפשרויות מתוך כל אינטראקציה עם מועמד על מנת שתוביל לאפשרויות נוספות של מועמדים פוטנציאליים
* אם מועמד אינו מעוניין בתפקיד יש לגלות מדוע. אם מספר מועמדים מביעים סירוב למשרה יש למצוא מכנה משותף : האם השכר נמוך מידי לתפקיד, האם מכלול התכונות הנדרשות כלל לא קיים באדם אחד.
* ניהול קשר הדוק עם הרשות המגייסת על מנת לפתח היזון חוזר של מידע. יתכן ונדרש אפיון חוזר של הפרופיל , אולי יש צורך בדרישות ריאליסטיות יותר.

לסיכומו של דבר:
יכולות מפותחות באיתור מועמדים לא יובילו לגיוס מוצלח אלא אם כן יש לכם את הידע והכישורים של מגייס מקצועי. חיפוש אקטיבי לכשעצמו, אינו התשובה.
אסטרטגיית חיפוש אקטיבי, כישורים וידע בגיוס , היכולת לייצר תקשורת טובה ואכותית בין כל הגורמים בשרשרת הגיוס יחד יביאו את התוצאה המיוחלת.


גילה גדעון
אפקטיבה
רואים אנשים-עוזרים לאנשים להראות
http://www.effectiva.co.il

מקור המאמר:http://www.articles.co.il/article.php?id=36356