מאמר: טיפים לגיוס עובדים בשיטת הד הנטינג (head hunting) להד הנטרים (head hunter)

מאת יעקב רוזן - 08/03/2010

כיצד מנהלים תהליך הד הנטינג (head-hunting) כאשר התחרות על המועמדים היא מטורפת?
זו שאלה שאני נשאל מהד הנטרים (head hunter) וממנהלי גיוס לפחות פעם אחת בכל סדנה "להיות חיית גיוס ברשת" שנותנת כלים פרקטיים לגיוס עובדים באינטרנט.
במאמר קצר זה אביא את הטיפים העיקריים עבורך, בבואך לנהל תהליך "הד הנטינג", כלומר לאתר מועמדים שלא פנו אליכם קודם או שלחו קורות חיים כמחפשי עבודה. הטיפים מבוססים על הנסיון הפרקטי וההצלחות שלנו בתחום ועל ידע רב שצברנו בשנים האחרונות מלמידה ומפגשים עם טובי המומחים בחו"ל בתחום זה.

1. לבנות קשרים וללמוד (גם דרך התנסות בשטח): הד הנטינג (Head Hunting) הינה אומנות שדורשת בנייה של נטוורקינג (רשת קשרים), הכרות עם עולם הגיוס, יכולות שיווק של התפקיד למועמד (כמו גם את שיווק המועמד לארגון המעסיק), הכרת הכלים הטכנולוגיים התומכים בתהליך ובעיקר התנסות פרקטית בדרך "הקשה".

2. ליצור תסריט שיחה ולהתאמן עליו: להתאמן על פנייה למועמד לפני שאתם פונים אליו. שאלות שעשויות להישאל על ידי המועמדים, וחשוב שתיערכו לענות עליהן, יכולות להיות:
o "מי את/ה?"
o "למה את/ה פונה אלי?"
o "איך הגעת אלי?"
o "מה האתר שלך בכדי שאוכל לקרוא עליך?"
o "מי החברה שבה מדובר?"


3. להכיר את השוק: למדו לשווק את התפקיד והארגון גם אם אסור לכם להגיד את שם החברה. התמקדו על הערך למועמד: מה ירוויח המועמד עם יעבור לעבוד אצל הלקוח שלכם - ולא רק מה הכישורים שצריכים להיות לו.

4. דיסקרטיות: אני יודע שכולם מתחייבים לשמירה על הפרטיות, אך שמענו גם על מקרים בהם המועמדים או הארגון נפגעו עקב חשיפה מוקדמת. קריטי לזכור שנושא האמינות הינו הבסיס להצלחת תהליכים כאלה לטווח ארוך.

5. שימוש ברשתות חברתיות: המהפך שהתרחש באינטרנט בשנים האחרונות שינה חלק גדול מתהליכי עבודת ההד-הנטינג (head hunting). כמות המידע הזמינה על מועמדים פוטנציאליים ברשתות חברתיות ובמנועי החיפוש היא בלתי נתפסת. לימדו לעומק את דרכי הפעולה במדיה החברתית ומנפו את המידע ליצירת הקשרים הנכונים.

לסיכום, הבאתי טיפים עיקריים בתהליכי האד הנטינג, אך היריעה כמובן רחבה הרבה יותר. חשוב ללמוד ולהכיר את תהליכי העבודה לעומק לפני שאתם צוללים לביצוע התהליך בעצמכם.

יעקב רוזן, מומחה ומדריך בכיר לגיוס עובדים באינטרנט והד הנטר (Head hunter) לתפקידי IT, היי-טק ושיווק בארץ ובעולם (במחירים שיפתיעו אותך לטובה).

יעקב רוזן הינו מומחה ומרצה המוביל בארץ בנושא גיוס וחיפוש עובדים ברשתות חברתיות, פיתוח מקורות גיוס חדשניים באינטרנט ובחירת מערכת גיוס לארגון.
יעקב מלווה ארגונים בתהליכי הד הנטינג Head Hunting לתפקידי הי-טק, IT ושיווק בארץ ובעולם.
ליעקב נסיון מקצועי וניהולי רב שנים

מקור המאמר:http://www.articles.co.il/article.php?id=45748