מאמר: שליחת קורות חיים לחברות כח אדם

מאת מנפוואר - 24/03/2011

שליחת קורות חיים לחברות כח אדם


מנהלי משאבי אנוש בארגון, מדגישים אנשי גרייד-סקול , הם אלה שאחראים על מיפוי צרכי כח האדם של הארגון, ועל ההחלטה אם להעסיק קבלני משנה או עובדים שכירים כדי לספק צרכים אלה. בנוסף, מנהלי משאבי אנוש – כמו גם הפקידים בחברת כח אדם – צריכים להיות בעלי כישורים שיאפשרו להם לגייס ולהכשיר את העובדים הטובים ביותר מבין המועמדים למשרה.


קורות חיים כמסמך שיווקי


"קורות חיים טובים הם כלי חשוב בחיפוש עבודה, אבל כמו כל כלי, צריך לדעת איך להשתמש בו" טוען מאמר באתר The Arnold Group, שעוסק בנושא "שימוש בקורות החיים שלך ביעילות". המאמר מזכיר שכבר דובר רבות על כך שהמועמד לעבודה אמור למכור למעסיק הפוטנציאלי את מיומנויות ההעסקה שלו, אך אין די בכך שאתה בעל מיומנויות ההעסקה שהמעסיק מחפש, אם אין לך את היכולת לשווק מיומנויות וכישורים אלה.



מדברים אלה ניתן ללמוד שלקורות החיים יש השפעה רבה על הסיכוי להתקבל לעבודה, הם בעצם הפנים השיווקיות של מחפש העבודה וכרטיס הביקור שלו מול המעסיק. חברות כח אדם מקבלות מקורות החיים את ההתרשמות הראשונית מהמועמד לעבודה. מידע זה חשוב מאד כי בדרך כלל פקידי כח אדם (שתפקידם לסנן מאות קורות חיים) עמוסים בעבודה, קצרי רוח וחסרי סבלנות, ולא מספיקים לקרוא באופן מלא כל אחד מקורות החיים המונחים לפניהם.



לפיכך, מומלץ לערוך את קורות החיים באופן מסודר ומתומצת. לציין את העיקר בראש הדף במשפטים קצרים שיכילו מידע אישי עדכני לגבי היכולת והנסיון המקצועי ורק לקראת הסוף לציין את ההסטוריה.



מערכות טכנולוגיות לסינון קורות חיים


לפני שניגשים לכתיבת קורות חיים לחברות כח אדם – חשוב לדעת שלכל משרת דרושים שמתפרסמת במדיה, יש מספר רב של פונים. כדי להקל על סינון קורות החיים הרבים שמגיעים אליהן, נעזרות חברות כח אדם במערכות סינון אוטומטיות שמבוססות על מילות חיפוש או על קריטריונים מוגדרים מראש לכל משרה. המערכת האוטומטית תפלוט את אותם קורות החיים שאינם עונים על הקריטריונים שנקבעו ותסנן אותם.



לכן, קורות החיים חייבים להכיל פירוט רלוונטי וממוקד בתחום שהוגדר בפרופיל המשרה. אם קורות החיים עברו את שלב הסינון הטכנולוגי, הם יגיעו לשולחנו של מנהל כח אדם שאמור לקרוא בזמן קצר מספר רב של קורות חיים, ומפאת קוצר זמן הוא יוכל לקרוא כל אחד מהם רק ברפרוף.



מסיבה זו חשוב מאד לכתוב את קורות החיים בצורה ברורה ולהדגיש את עיקרי הדברים הקשורים להתאמה למשרה המבוקשת, ולא להשמיט את הדרישות שפרסם המעסיק (כמו, שליטה בתכנות מחשב או ידיעת שפות).



חשוב לזכור שמסמך מעוצב באופן נכון יזכה לתשומת לב רבה יותר ממסמך שאינו מאורגן כראוי. עיצוב ועימוד מסודר עם מסר ממוקד וקצר ייצור מסמך יעיל יותר, מאשר מסמך צפוף ועמוס בפרטים בלתי מודגשים וללא כותרות בולטות.



אנשים רבים תוהים מדוע אינם מקבלים תשובה ואינם מוזמנים אפילו לראיון ראשוני, למרות ששלחו קורות חיים לחברות כח אדם רבות. אחת הסיבות לכך היא שליחה של אותם קורות חיים בדיוק – לכל סוגי המשרות המוצעות, למרות שלכל משרה יש דרישות ספציפיות משלה. לכן, מומלץ לערוך את קורות החיים כך שיבליטו את הניסיון הספציפי בתחום שאותו דורשת המשרה, כפי שהדבר מופיע בדרישות המעסיק.



חשוב להבין שהעיצוב והתוכן של קורות החיים יכולים להקל או להקשות על המגייס להתמקד בעיקר; ושקורות חיים שעונים על הדרישות המבוקשות, יעלו באופן ניכר את הסיכוי לזימון המועמד לראיון עבודה.



בסך הכל, חברות כח אדם מעוניינות לאייש את המשרות הפנויות במהירות האפשרית, משום שזו פרנסתן. לפיכך, יש לספק חיזוקים לכך שהמועמד אכן מתאים לתפקיד, הן באמצעות קורות חיים שכתובים היטב, והן על ידי הערה בתוך קורות החיים שהמלצות יימסרו על פי דרישה.