מאמר: 200,000 ישראלים ברשת לינקדאין (Linkedin) - ומה איתך?

מאת יעקב רוזן - 04/03/2010

רשת הלינקדאין, עם מעל ל- 47,000,000 משתמשים בעולם, הפכה כבר מזמן לכלי עבודה קריטי לכל מי שמחפש עובדים - וגם למי שמחפש עבודה. אבל לא רק אנחנו חושבים כך - בסקר האחרון של חברת Jobvite עלה ש-90% מאנשי הגיוס בארה"ב רואים בלינקדאין את אחד מכלי הגיוס המובילים מבחינתם. עובדה זאת מתחברת לנתונים אחרים המראים שאיתור מועמדים בעזרת רשתות חברתיות הינו אחד משלושת מקורות הגיוס האפקטיביים ביותר (יחד עם חבר מביא חבר וגיוס בעזרת עמוד הקריירה).השבוע חצה מספר הישראלים ברשת הלינקדאין את ה- 200,000 - ומבחינתנו זאת התרגשות גדולה.
אחרי שבשנים האחרונות העברנו עשרות רבות של הרצאות על רשת הלינקדאין (בעיקר על נושא הגיוס אבל גם על חיפוש עבודה, איתור לקוחות וקידום עסקי) אנחנו מרגישים גאווה גדולה. אז קצת סטטיסטיקה על האתר: כיום חברים ברשת 200,000 ישראלים - חלק גדול מהם אנשי הי-טק, IT, ביוטק, פיננסיים ושיווק ומכירות

יש ברשת כ- 3,000 אנשי גיוס ומשאבי אנוש מישראל
יש מעל ל-30,000 ישראלים שכיום (או היו בעבר) מנהלים בכירים ברמת מנכ"ל, סמנכ"ל או דרייקטור בחברה.
4,711 עובדים או עובדים לשעבר מאינטל, 4,763 מאמדוקס, 3,575 מקומברס, 1,632 מאלביט
מעל ל- 1,000 יוצאי 8200 או ממר"ם
2,500 אנשי UNIX, מעל ל-8,000 ישראלים עם נסיון ב- C לגווניו ומעל ל- 3,500 עם נסיון כלשהו ב- JAVA
מבין אלה שציינו את מקום לימודיהם: 20,000 מאוניברסיטת ת"א, 15,000 מהטכניון וכ- 8,000 מאוניברסיטת בן- גוריון שבנגב.
ברשת שלי יש מעל ל- 11,000,000 איש - ואני מזמין גם אותך להתחבר אלי: http://www.linkedin.com/in/yakovrozen וטיפ אחד: כמעט בכל הדרכה שאנחנו עושים על רשת הלינקדאין אנחנו מקבלים את אותה שאלה - "אני כבר נמצא שם, אבל אני לא מבין למה אני לא מצליח לגייס" או בצורה קצת שונה - " אני כבר נמצאת שם ומפרסמת משרות בקבוצות - אבל זה לא כזה גליק גדול".

חשוב להדגיש - רשת הלינקדאין אינה עוד אתר שאליו מעלים משרות (אמנם גם זה עובד, אבל מפספס את הכח האמיתי של הרשת). הרשת נבנתה ושודרגה בכדי לתת לאנשי הגיוס כלים מאד משמעותיים המאפשרים לאתר מועמדים בצורה אקטיבית ומדויקת - ולפנות אליהם. אז איך עושים זאת נכון?

בונים פרופיל אטרקטיבי
מרחיבים את רשת הקשרים בצורה חכמה ועקבית
לומדים להכיר לעומק את יכולות החיפוש הפנימיות והחיצוניות של רשת לינקדאין
פונים למועמד בצורה שלא יוכל לסרב לה.

בחודשים האחרונים עזרנו למספר לקוחות שלנו לאתר מנהלים בכירים מאד - ואני מודה שהתוצאות הפתיעו אפילו אותי! כ-75% מהאנשים שפנינו אליהם (שכמעט כולם עובדים במקום עבודה אחר) הסכימו לשמוע עוד על המשרה ואף העבירו את קורות החיים שלהם להמשך תהליך או שקישרו אותנו לחברים שלהם שמתאימים לפרופיל.לסיכום - אם אתם עדיין לא עושים שימוש אקטיבי ברשת (בין אם לחיפוש עבודה, חיפוש עובדים, איתור לקוחות או קידום אישי ועסקי) - זה הזמן לעשות זאת - ולעשות זאת נכון מהתחלה.ולמי שרוצה להיות "חיית גיוס" ברשת ולאתר את המועמדים הטובים ביותר בזמן ומבלי לטבוע בקורות חיים - מוזמן להירשם כאן (מיועד לאנשי גיוס מארגונים ומחברות השמה)

יעקב רוזן הינו מומחה ומרצה המוביל בארץ בנושא גיוס וחיפוש עובדים ברשתות חברתיות, פיתוח מקורות גיוס חדשניים באינטרנט ובחירת מערכת גיוס לארגון.
יעקב מלווה ארגונים בתהליכי הד הנטינג Head Hunting לתפקידי הי-טק, IT ושיווק בארץ ובעולם.

ליעקב נסיון מקצועי וניהולי רב שנים מחברות כגון אינטל, HP-אינדיגו ואלתא ומכהן בשנים האחרונות כמנכ"ל משותף בחברת HRD.

מקור המאמר:http://www.articles.co.il/article.php?id=50880